De uitdaging
De BBL opleiding voor beveiliging zag er sinds de oprichting hetzelfde uit. Er is veel aandacht geweest voor continue instroom en weinig voor de vernieuwingen in het onderwijs.
Studenten gaven aan dat ze meer behoefte hadden aan maatwerk en afwisseling van werkvormen. Dat de theorie en praktijk meer aan elkaar gekoppeld is. Docenten merkten dat studenten aan het einde van een lesdag moeite hadden met concentreren. Docenten onderling hebben een andere voorkeur in het geven van de lessen. De bedrijven hadden met name rooster technisch een uitdaging met het huidige lesprogramma.
Alle partijen ervoeren knelpunten in de huidige vorm en hadden ideeën over mogelijke verbeteringen maar het was steeds lastig aanpassingen door te voeren. Doordat het volledig lesprogramma online moest i.v.m. Corona ontstond er ineens ruimte. In diezelfde periode was er een kwalificatiedossier wijziging. Deze veranderingen zijn de aanleiding geweest om een herontwerp te maken van de opleiding Beveiliging BBL. Met elkaar onderzoeken hoe we praktijk en theorie zo goed mogelijk in elkaar over kunnen laten lopen.